PO: 8:00 - 10:00   15:00 - 17:00
ST:  8:00 - 10:00   15:00 - 17:00
Slider

TVOŘÍME SKORKOV 2025 – participativní rozpočet

Participativní rozpočet občanům umožňuje zapojit se do rozhodování o využití finančních prostředků, které byly vyčleněny na rozvoj obce. Můžete díky němu přímo ovlivnit, co se těmito prostředky v rámci naší obce bude realizovat. Máte možnost navrhovat projekty ke zlepšení kvality života a prostoru obce a účastnit se diskuze nad projekty. Lhůta pro podávání návrhů bude stanovena do 28. února 2025.

Pro rok 2025 bude z obecního rozpočtu vyčleněno 150000 Kč a ty budou rozděleny do každé části obce: Skorkov 50000 Kč, Podbrahy 50000 Kč a Otradovice 50000 Kč.

Pro řízení projektu obec vytvořila komisi, která po sesbírání návrhů od občanů vyhodnotí realizovatelnost jednotlivých projektů a společně s občany, kteří se projektu zúčastní, zhodnotí nasbírané návrhy v diskuzi. Poté budou návrhy finálně vyhodnoceny komisí a zastupitelstvem pomocí bodování a výsledky prezentovány občanům.

pdfTVOŘÍME SKORKOV 2025 – formulář pro podání návrhu

1. Orientační harmonogram PaR.
1.1. 15.1. – 28.2.2025: Podávání návrhů projektů.
1.2. Do 30.4.2025: Posouzení realizovatelnosti návrhů a veřejné setkání s občany zapojenými do PaR.
1.3. Do 30.5.2025: Výběr vítězného projektu.
1.4. Od 30.5.2025: Realizace vítězného projektu.
2. Pravidla pro podání návrhu.
2.1. Navrhovatelem může být fyzická osoba starší 16 let s trvalým pobytem v obci Skorkov, Podbrahy, Otradovice.
2.2. Realizace musí být v kompetenci obce.
2.3. Projekt musí být situován na pozemku, či jiné nemovitosti ve vlastnictví obce.
2.4. Každý občan může podat pouze jeden návrh na realizaci projektu.
2.5. Výše participativního rozpočtu je pro rok 2025 stanovena na 150000 Kč a je rozdělena do každé části obce: Skorkov 50000 Kč, Podbrahy 50000 Kč a Otradovice 50000 Kč.
2.6. Projekt musí sloužit k veřejně prospěšnému účelu.
2.7. U každého projektu bude vyhodnocena realizovatelnost projektu obcí určenou komisí.
2.8. Vítězné návrhy (popřípadě návrh) budou vybrány komisí společně se zastupitelstvem obce. Hodnotit se bude bodováním.
2.9. Podání návrhu je možné v papírové podobě – formulář je možné stáhnout na stránkách obce nebo je k vyzvednutí na obecním úřadě.
2.10. Každý návrh musí obsahovat:
2.10.1. Název projektu
2.10.2. Anotace
2.10.3. Popis projektu
2.10.4. Lokalizace projektu
2.10.5. Předpokládané pořizovací náklady
2.10.6. Investice z jiných zdrojů
2.10.7. Položkový rozpočet
2.10.8. Přílohy
2.11. Lhůta pro podávání návrhů je pro rok 2025 stanovena do 28. února 2025.
2.12. Výsledky hlasování o návrzích budou vyvěšeny na stránkách obce a v obecním rozhlase(munipolis) a to nejpozději do jednoho měsíce od ukončení lhůty pro podávání návrhů.
PO: 8:00 - 10:00   15:00 - 17:00
ST:  8:00 - 10:00   15:00 - 17:00